• Our solutions... your success!
Email: contact@brandhance.ro

Optimizarea paginilor web – punctele pe care trebuie sa le verifici

Optimizarea paginilor web - punctele pe care trebuie sa le verifici

Optimizarea paginilor web – punctele pe care trebuie sa le verifici

Optimizarea paginilor web – In cadrul strategiei tale web, te-ai decis sa pui la punct si o politica editoriala. Prin calitatea continutului tau, iti doresti sa obtii mai mult trafic direct, adica cititorii tai regulati, dar si indirect, prin partajari, like-uri, lucruri pe care le vor face cititorii tai si care vor atrage noi cititori. Stii cum sa scrii pe tema ta, dar cum ramane cu optimizarea paginilor web?
Optimizarea paginilor web sau on-page-seo este cruciala pentru a fi bine inteleasa de utilizatorii tai, dar si de catre Google. Iata deci care sunt lucrurile de verificat.

Titlul tau optimizat contine cuvintele cheie

Titlul este cel mai important element de care sa tii cont atunci cand vine vorba despre optimizarea paginilor web. In mod logic deoarece apare direct in rezultatele de cautare de pe Google.
Va trebui sa te asiguri de faptul ca titlul include cuvintele cheie pe care le tintesti. In mod ideal, ar trebui sa fie incluse la inceput de fraza. Dar, nu uita ca acest titlu este vizibil pe Google deci ar trebui sa atraga atentia fara sa fie supra optimizat insa.

Ai nevoie de un url optimizat care include un cuvant cheie din aceeasi semantica

Inca un element de baza pentru optimizarea on-page. Pur si simplu pentru ca, daca o adresa URL se potriveste cu un cuvant cheie/tema, va parea logic (pentru utilizatori si pentru Google) ca acest continut al articolului sa fie legat de cuvantul cheie. Gandeste-te, de asemenea, ca atunci cand cineva distribuie articolul tau prin simpla copiere si lipire a url-ului, ancora va include in mod natural cuvantul cheie vizat.

In timp ce Google afiseaza aceasta adresa URL, va trebui sa o pastrezi scurta si atractiva si sa folosesti “-” pentru a separa vizual cuvintele.

Descrierea – nu este de catre Google, dar este cruciala pentru internauti

Optimizarea paginilor web - punctele pe care trebuie sa le verificiDecrierea paginii tale nu este folosita de catre Google, dar ar trebui sa te pui in locul unui internaut care a tastat un cuvant cheie al tau: care sunt criteriile de care tii cont inainte de a da click pe un link? Titlul si adresa URL sunt cele care ofera tema articolului, iar descrierea ofera ceva mai multe informatii despre continutul articolului, permitandu-ti sa “scanezi” rezultatele si sa il alegi pe cel pe care sa faci click.

Ai nevoie deci de o optimizare a descrierii. Va trebui sa aiba maximum 155 de caractere si va trebui sa il faca repede pe internaut sa inteleaga despre ce este vorba. O buna practica care permite sa se mareasca numarul de click-uri sau de cititori este sa se foloseasca verbe de actiune care sa incite la actiune: descopera, intelege sau obtine.

Este nevoie si de optimizare pentru headings – h1, h2, h3, care sa includa si ele cuvintele cheie

Atunci cand un internaut dechide o pagina de articol, primul lucru pe care il va face in mod constient sau inconstient este sa scaneze articolul pentru a vedea daca acesta trateaza lucrurile de care este interesat. Scanarea inseamna privirea elementelor mai vizibile deci headings-urile – h1, h2 sau h3. In acelasi mod, Google se va folosi de aceste informatii pentru a caracteriza continutul tau. Sa incluzi deci cuvinte cheie in aceste headings este deci un element important pentru optimizarea paginilor web.

Include cuvintele cheie la inceputul articolului

Daca ai un cuvant cheie care reprezinta cu adevarat lucrurile despre care vorbesti, acesta ar trebui sa se regaseasca la inceputul articolului. In mod ideal ar trebui sa se regaseasca in primele 100 de cuvinte sau in primul paragraf al articolului.

Optimizeaza si imaginile pe care le postezi cu aceste cuvinte cheie

Robotii de la Google care iti parcurg site-ul pentru a-i descoperi continutul nu vad nimic, ci doar citesc codul site-ului tau. Cum pot sa faca pentru a sti daca o imagine trateaza un anumit subiect sau un altul, in acest caz? Se folosesc de contextual paginii – titlul, headings si baliza – alt al fisierului cu imaginea. Deci ar fi bine sa adaugi si tu o baliza alt pentru fiecare pagina pe care vrei sa o optimizezi.

Repeta in mod regulat cuvintele tale cheie

De cate ori ar trebui sa fie mentionat un cuvant cheie pentru ca articolul tau sa fie luat in considerare pentru acesta? O alta intrebare: dupa cat timp vor pleca vizitatorii mei imediat ce imi vor descoperi articolul sub pretextul ca este plin cu un cuvant cheie fara sa tina cont de interesul cititorului? Acesta este echilibrul delicat pe care va trebui sa il gasesti pentru fiecare articol… In principiu, daca cuvantul cheie apare mai des decat o data la 150 de cuvinte (excluzand titlurile), rata de respingere va creste. Daca, pe de alta parte, apare o singura data in intregul articol, nu va fi considerat relevant pentru articol.

Legaturile externe au si ele importanta lor

Indiferent de subiectul despre care vorbesti, este posibil sa existe unele surse/referente cu privire la subiectul tau. Ar trebui deci sa le citezi si sa trimiti inspre ele. Dar, cel mai bine ar fi sa alegi unele site-uri care sunt cunoscute, cu autoritate. In acest fel, vei reusi sa iti credibilizezi articolele aratand ca sursele tale sunt pertinente.