Optimizare Google Ads – de ce si cum sa profiti si tu de o campanie Google Ads?
Ai un site web care nu te lasa sa ajungi la audienta sperata sau sa generezi contacte calificate? Ai nevoie de o optimizare google ads in acest caz.
Pentru a ameliora performantele, trebuie ca site-ul tau sa se bucure de o mai mare vizibilitate. Referentierea naturala – SEO este prima tehnica pe care trebuie sa te bazezi. Dar, mai ai o alta solutie rapida la idemana – optimizarea Google Ads. Pentru asta, poti sa creezi si sa difuzezi anunturi cu Google Ads. Este vorba despr o retea de publicitate care iti va permite sa lansezi o campanie publicitara in reteaua de cautare Google.
De ce sa lansezi o campanie Google Ads?
Platforma Google Ads este un instrument foarte practic si eficient pentru a crea campanii. Vine cu o multime de avantaje, printre care putem aminti:
- Poti profita de o vizibilitate aproape instant. O publicitate pe Google Ads iti permite sa te pozitionezi imediat in primele rezultate de cautare, in functie de cuvintele cheie ale internautilor.
- Ameliorarea referentierii naturale. Site-ul tau va castiga in vizibilitate si in popularitate, un lucru care va avea o incidenta asupra referentierii naturale.
- Vei tinti foarte precis audienta. Poti sa iti difuzezi anunturile pe langa o audienta calificata si astfel iti vei putea mari vanzarile.
- Iti vei analiza fin rezultatele. Google Ads include unele instrumente pentru a analiza performantele campaniilor tale. Poti sa faci deci foarte repede orice tip de optimizare este nevoie.
Cum poti lansa o campanie de publicitate Google Ads in cinci etape?
O campanie Google Ads nu se improvizeaza. Vei afla aici care sunt cele cinci etape indispensabile pentru a lansa primele tale anunturi pe reteaua Google.
Atinge obictivele unei campanii Google Ads
Prima etapa consta in a atinge nevoile si obiectivele tale pentru a crea o campanie adaptata. Aceste obiective trebuie sa fie pertinente si precise. De exemplu, o firma care este specializata in fabricarea de ferestre poate dori sa isi mareasca numarul de cereri sau de oferte. Pentru a ajunge la asta, va trebui sa genereze trafic si mai multe contacte calificate.
O campanie Google Ads o poate ajuta sa ajunga la acest obiectiv, gratie unor anunturi care sa ajunga la o audienta calificata. Va trebui mai apoi sa muncesti la un landing page. Este vorba despre pagina unde ajung internautii dupa ce au dat click pe anuntul tau. Aceasta trebuie sa fie in concordanta cu publicitatea vazuta si sa contina un CTA (call to action) care sa invite utilizatorul sa completeze o cerere de oferta.
Construieste un public tinta pertinent si apeleaza la cele mai potrivite cuvinte cheie
O optimizare google ads iti va permite sa parametrezi o multime de elemente pentru a construi cele mai bune campanii. Dar, pentru asta, este foarte important sa iti construiesti asa cum trebuie audienta: varsta, venit, centre de interes, aparatele folosite pentru a naviga pe site sau momentele favorite pentru a se conecta.
Va trebui sa te folosesti de toate aceste cunostinte pentru a tinti mai precis toate anunturile tale. Daca vei cunoaste asa cum trebuie publicul tau tinta atunci vei sti care sunt cele mai potrivite cuvinte cheie de folosit. Le vei folosi in functie de intentie – informatii, cumparaturi, cereri de oferte… acestea pot aparea astfel la tine pe site, dar mai ales in publicitatea ta. Google pune la dispozitia ta un tool de planificare al cuvintelor cheie-keyword planner. Este folosit pentru a gasi unele idei suplimentare, dar si pentru a cunoaste, pentru fiecare cuvant cheie:
- frecventa de cautare;
- nivelul de concurenta;
- intervalul de produse sau servicii carora le corespunde.
Construirea bugetului
Pentru a obtine cele mai bune rezultate in ceea ce priveste investitia ta, va trebui sa ai un buget rentabil. Acest lucru implica definirea unui buget anual si zilnic, pentru a putea anticipa asa cum trebuie riscurile si pentru a avea o viziune cu privire la ansamblul cheltuielilor.
Structureaza contul si creeaza anunturi
Va trebui mai apoi sa creezi structura contului tau. Este o etapa complexa foarte importanta. Structurarea contului inseamna organizarea sa. Aceasta organizare trebuie sa se articuleze pe trei nivele. Prima este campania, apoi cuvintele tale cheie si anunturile.
Iata mai multe sfaturi utile pentru a duce la bun sfarsit aceasta etapa:
Alege o structura adaptata obiectivelor tale;
Regruparea diferitelor cuvinte cheie in functie de tematica lor;
Adaptarea structurii contului la sistemul selectat.
Iata cateva sfaturi de urmat de la profesionisti:
Ai mare grija la redactare: textul trebuie sa fie fluid, placut de citit si usor de inteles. Trebuie sa starneasca emotii in randul utilizatorului web, sa il inspire, sa il convinga si sa il faca sa vrea sa dea click.
Foloseste cuvinte-cheie relevante. Furnizeaza toate informatiile utile si convingatoare: internautii trebuie sa stie cine esti, ce oferi si ce vor gasi atunci cand vor da click pe anunt.
De asemenea, trebuie sa incerci sa iesi in evidenta fata de concurenta: oferta ta trebuie sa fie unica.
Lanseaza si urmareste campania
Daca ai o campanie care este gata si urmeaza sa fie lansata, nu te grabi. Fa-ti timp pentru a face unele teste si pentru a testa diferite configuratii pentru a vedea care versiune aduce cele mai bune rezultate.
Verifica de asemenea daca ai un landing page satisfacator. Trebuie sa fie clar, informativ si coerent cu cererea formulata de catre internauti.